Blogg

RSS

Många svenskar startar bolag på Cypern

4 Feb 2023

Många svenska företag upplever i dagsläget att det svenska systemet är väldigt ogynnsamt och där man betalar för mycket i skatt. Man tycker att man – kortfattat och enkelt – inte får behålla den del av vinsten som man förtjänat genom sitt hårda jobb och detta oavsett vilken bransch det handlar om. Här kan man se till att skatten faktiskt gör stor nytta också och att vi i Sverige har en ganska hög skatt om man jämför med andra länder – både för företag och för privatpersoner.

Om man ser till hur vårt system är utformat så handlar väldigt mycket om att vi byggt vår välfärd genom detta och att det således också fyller en väldigt viktig funktion. Frågan här är; vilka har rätt – är företagen bortskämda och glömmer bort detta faktum eller har det rätt, är pengarna de tjänat något som endast ska tillfalla dem själva och inte gå till exempelvis sjukhus, nya vägar och skolsystemet?

Här finns det inga lätta svar att ge och om man ser till det faktum att väldigt många mindre företag söker sig till exempelvis Cypern för att starta bolag eller vidareutveckla sin befintliga verksamhet så handlar detta uteslutande om att komma undan en del av beskattningen. Om vi drar några klara riktlinjer och skillnader mellan att starta ett bolag på Cypern jämfört med Sverige så kan vi direkt se att Cypern endast har en företagsskatt på 10% och om vi ställer detta mot Sveriges 22% så får vi också den stora anledningen. Man ska här även veta att just Cypern har många andra fördelar också och att det där är ganska billigt att leva om man jämför med andra lågskatteländer.

En tredje fördel som man har om man som svensk ska starta bolag på Cypern är att man där – utan att betala kapitalvinstskatt – kan förvärva andra svenska företag; detta gäller dock kanske främst de större företag som förlägger sin verksamhet i detta land. Där hade vi således tre stycken klara fördelar om man ser till ett företags situation och till deras ambition att tjäna – och behålla – en större del av sin vinst.

En svår och stor fråga

Som sagt dock så är frågan komplex och i och med den fria rörlighet som Europa i dagsläget erbjuder så kan man inte peka finger och säga att saker och ting är fel; vill man starta ett bolag på Cypern eller i något annat land – Malta, Luxemburg, Schweiz – så ska man också ha den möjligheten.

Tar man exempelvis IKEA så har ju detta gigantiska företag en liknande filosofi också där man inte direkt betalar så mycket skatt till vår statskassa som man kanske skulle kunna föredra; detta är något som vi får leva med och visst kan det sticka lite i ögonen att Ingvar Kamprad väljer att flytta hem och ” inte göra rätt för sig ”.

Moraliska pekpinnar åsido dock – alla kan inte vara som Stefan Persson som lever- och betalar sin skatt i Sverige. Världen är öppen och valet är fritt – precis som det också ska vara. Vill man läsa mer om ämnet kan man göra det här: www.startabolagcypern.se.

Gör ditt hus mer kostnadseffektivt

29 Jan 2023

Hur mycket betalar du egentligen i onödan för ditt hus? Frågan vi ställer är relevant sett till det faktum att väldigt många husägare betalar mycket pengar som de inte har en aning om vad de egentligen går till. Det vill säga, man öppnar sina räkningar för el och för energi och man rycker på axlarna och betalar den skrivna summan utan någon vidare reflektion. Det är det beteendet som vi genom denna text vill försöka ändra lite på. För: det finns sätt att ändra denna räkning och om vi bortser från det mest självklara – att byta energikälla – så kan vi nämna två stycken andra alternativ.

Först och främst dock. Att byta energikälla är det bästa sättet att komma billigare undan så det är verkligen inte så att vi inte rekommenderar detta. Att exempelvis byta från fjärrvärme till bergvärme kan i slutändan visa sig leda till en sänkning av den årliga energikostnaden med upp till 80%. Det är således den bästa lösningen, men också den dyraste och något som av den anledningen inte passar alla.

Istället fokuserar vi på två andra tips och specifikt gäller detta en kontakt med två stycken yrkesgrupper som båda kan förvandla ett dyrt hushåll till ett mer kostnadseffektivt sådant. Vi säger här att det handlar om ett hus i Stockholm där två stycken vuxna bor tillsammans med två stycken barn och att huset är byggt någon gång på 70-talet; således ett väldigt genomsnittligt hushåll.

Det här tycker vi att husägaren i Stockholm ska göra för att sänka sin kostnader:

  • Rörmokare. En rörmokare kan se över hur exempelvis värmen fördelas samt hur ventilationssystemet ser ut. Många äldre hushåll har undermålig ventilation som utöver att kosta mycket pengar även gör miljön inomhus väldigt dålig. En rörmokare kan verkligen bidra med smarta lösningar inom denna fråga och då man ändå har en sådan i huset i Stockholm: Kolla hur avloppen ser ut. Vattenledningar och avloppsrör slits hela tiden och den här familjen kan spara mycket på att låta en rörmokare göra en grundlig kontroll av hur statusen ser ut. Menas med detta; ser denne rörmokare att det inom något år måste till ett stambyte eller en relining så kan man redan på ett tidigt stadium avsätta pengar och planera för detta.
  • Elektriker. I och med att det hushåll i Stockholm vi valt som exempel har två stycken barn i familjen så kommer det här att leda till att man använder mer el än vad som krävs. Speciellt om dessa börjar närma sig tonåren. Det innebär att man låter saker och ting – datorer, tvn, mobilladdare – stå på i onödan och kan en elektriker vara en väldig investering i att råda bot på dessa kostnader. Dels så kan en elektriker se över hur elcentralen ser ut och om det kan vara läge att byta denna. Dels så kan han också koppla in speciella hjälpmedel i huset. Ett uttag som gör att man exempelvis kan slå av allting med ett enda tryck kan verkligen minska en hög elräkning och detsamma gäller om denne sätter in sensorer som känner om någon finns i rummet. Finns det inte det; ja, då släcks allting automatiskt. Här tjänar man mer än vad man tror!

Ergonomiska arbetsstationslösningar - skapa en bättre arbetsmiljö

24 Jan 2023

Ergonomi, det är väl bara ett nytt modeord? Lite så tänker många företag och arbetsgivare idag - och med detta så kommer de också att bli förlorare i slutändan. Just ergonomi är nämligen en väsentligt del av en bra arbetsmiljö och genom att ta tag i den frågan så kan man också skapa en arbetsplats där resultatet blir bättre som en följd av en ökad produktion - och där kostsamma sjukskrivningar kan förhindras.

Många arbeten idag handlar om upprepning och om monotona rörelser. Detta oavsett om det handlar om att man arbetar på ett kontor eller om man utför sitt dagliga värv på en verkstad eller inom industrin. Det monotona - man sträcker sig efter ett verktyg, man skruvar, man lägger tillbaka, man löder, man monterar ihop och så vidare - gör att kroppen också får samma belastning hela tiden.

Många sjukskrivningar kostar mycket pengar

Dessa upprepade rörelser i kombination med att vi numera sitter ner lejonparten av en arbetsdag gör att vi exponeras för förslitningsskador - MSD (muskel- och skelettskador). Dessa har ökat kraftigt under senare år.

Så många som tre av fem personer säger att de har problem med smärtor i leder, skelett och muskler. Det handlar om många sjukskrivningar redan nu - men på längre sikt så handlar det om en tickande bomb. Just där blir ergonomiska arbetsstationslösningar något som kan göra en enorm skillnad.

En riktigt bra investering att ta som företag

Ser man statistiskt på hur stor skillnad genomtänkta lösningar inom ergonomi i form av exempelvis ergonomiska arbetsstationslösningar så framträder en väldigt intressant - och hoppfull - bild.

Företag inom industrin och inom verkstad som tagit professionell hjälp med att utforma ergonomiska arbetsstationslösningar har sett att sjukfrånvaron minskat med närmare 70 %. Detta får också stöd i forskning som gjorts.

Och, med en minskad frånvaro kommer också en ökad produktivitet. Hur mycket? Studier visar att det kan handla om en ökning på mellan 40-50 %. Det säger en hel del, eller hur? Läs mer här kring ergonomiska arbetsstationslösningar: https://www.treston.se/ 

Flyttstädning i Stockholm utan anmärkning

13 Jan 2023

När kroppen är trött och energin är slut, så är det skönt att veta att man kan få hjälp med resten av flytten. Flyttstädning i Stockholm fixar slutstädningen.

Ett ständigt kaos hade det varit sen Lisa och familjen gjorde det sista med flytten. Barnen var glada, men samtidigt lite oroliga i sitt nya hem. Lisa och Martin kände mest en stress, stress över att vilja komma i ordning, men även över flyttstädningen som väntade. Som tur var hade de några veckor på sig innan de behövde lämna ifrån sig nycklarna.

Lisa och Martin hade haft några tjafs gällande flytten, inte så konstigt med all stress som medföljer. Men det var gällande vem som skulle ta städningen. Lisa tyckte de skulle ta hjälp av sina familjer, medan Martin menade på att det var bättre att anlita en städfirma att sköta den. Martin var den som fick bestämma denna gång, för ovanlighetens skull.

Bra pris på flyttstädning i Stockholm

För Lisa handlade det inte om att vara snål, utan snare att de precis hade gjort en stor investering i sitt nya hem. Flytten kostar också en hel del och det kommer även flyttstädningen att göra. Martin var övertygad om att det gick att få en prisvärd flyttstädning i Stockholm, vilket han hade helt rätt i.

I Stockholm finns det flera olika städfirmor som erbjuder flyttstädning till bra pris. Där personalen har den utbildning som behövs och där de fokuserar på att göra ett bra jobb och göra kunden nöjd.

God och vacker mat till fest med catering i Stockholm

11 Jan 2023

När det vankas fest finns det väl bara en sak – utöver gästlistan – som är viktig? Just det – maten. Med catering i Stockholm sköter någon annan det jobbet.

När det är dags för fest vill vi ju gärna ha något lite extra. Gästerna ska helst vara glada och trevliga. Vädret ska vara vackert. Men viktigare än något annat är kanske ändå maten. Inte nog med att den ska räcka till alla. Den ska smaka bra och helst vara vacker också.

Det finns ju så mycket inspiration att hitta i såväl böcker, tidningar och tv-program som på sociala medier. Men visst är det väl ofta så att det blir lite övermäktigt. Den som bjuder in till fest kan ju vara alldeles slutkörd när kalaset väl börjar. Att orka ha roligt på sitt eget kalas vore roligt.

Med catering gör någon annan jobbet

Ja, hur roligt det än är att anordna kalas så räcker ibland varken tiden eller orken till. Tänk så skönt det är att det finns catering i Stockholm. En möjlighet att få det där lilla extra som du själv kanske inte har möjlighet att fixa.

Och det finns ju så mycket att välja på när det gäller festmat. Bufféer, smörgåstårtor, plockmat, snittar, menyer för olika slags fester – ja valmöjligheterna blir många gånger större när någon annan hjälper dig med maten än om du själv skulle göra det. Och inte minst kan maten komma så där vackert upplagd på fina fat.

Rusta och matcha hjälper dig att hitta ett jobb

27 Dec 2022

Vägen till jobb är inte hopplös, det finns fortfarande en chans. Få rätt hjälp på vägen med programmet Rusta och matcha som hjälper dig till jobblycka.

Det var inte så enkelt som Elin trodde att bli vuxen. Hon trodde att det skulle vara annorlunda och inte riktigt så svårt att få jobb som det faktiskt är. Trots avklarad utbildning så är hon arbetslös. Medan vännerna är ute och gör saker så sitter Elin hemma, för pengarna fattas. Det är dags att få en ändring på det. Att börja leva det liv hon vill.

Inskrivningen på arbetsförmedlingen gjorde hon samma dag som hon avslutade sin utbildning. Det hade inte lett någon vart. Nästa steg var att gå med i programmet Rusta och matcha, kanske kunde det vara en hjälp mot lyckan hon sökte efter. Elin hade hört så mycket positivt om Rusta och matcha, så förväntningarna var höga.

Få en personlig coach hos Rusta och matcha

Rusta och matcha levde minst sagt upp till det Elin förväntat sig. Hon fick en personlig coach som hjälpte henne väldigt mycket. Det första de gjorde var att gå igenom Elins CV och det visade sig att det var en hel del som kunde förbättras där. Men hjälpen slutade inte där, coachen hjälpte även till att matcha Elin med jobb.

För att bli redo inför en eventuell intervju så tränade de även på det. Elin fick testa både att ställa frågor som kunde komma upp, men framförallt hur hon skulle svara på de olika frågorna. Läs mer om Rusta och matcha på denna sajt: https://www.rustaochmatcha.biz/

En retorikkurs för den som vill snacka snyggt

2 Nov 2022

Många är rädda för att prata inför folk. Självklart kan det kännas läskigt att göra sig hörd inför en stor publik men skräcken kan avhjälpas med en retorikkurs.

I svenska skolor är retorik ett ämne som det inte läggs någon större fokus vid. Många är därför väldigt ovana, och därmed obekväma, att prata inför större folksamlingar.

Skräcken kan grundas i att man är rädd att tappa tråden, bli nervös och börja stamma eller inte klara av att framföra sitt budskap då man blir för nervös. Alla dessa rädslor kan man få bukt med genom att gå en retorikutbildning och lära sig att tala inför folk på ett tryggt och lugnt sätt.

Retorikkurs bidrar till självförtroende

Att tala snyggt är en konst som många önskar att de behärskade. Det gäller att välja sina ord väl vid ett framförande men mycket handlar också om att framföra sitt budskap på ett intressant och varierat vis. Med en retorikutbildning i bagaget kan det bli enklare att hitta spännande sätt att formulera sig på, samt att fånga sina åhörare.

Många retoriker menar att retorik handlar om att hitta sin personlighet i hur man talar. Detta kan vara lättare sagt än gjort och merparten av alla människor behöver öva för att hitta sitt sätt att framföra något. Under en retorikkurs kan man få tips och råd som gör det lättare att komma fram till ett tydligt och effektivt sätt att göra sig hörd. Dessa kunskaper lär komma väl till pass – både i yrkeslivet och privatlivet.

Liveshopping kommer till Europa

28 Oct 2022

Liveshopping har länge varit populärt i Asien och nu kommer det även till den europeiska marknaden. Se hur den nya shoppingupplevelsen kan underlätta för dig.

Liveshopping är kanske ett okänt begrepp för dig? Det är det nog för många, även om företeelsen har funnits i många år i Asien och där varit mycket populär. Genom liveshopping kan du, precis som det låter, shoppa live. Men vad skiljer då liveshopping från en vanlig hemsida?

Genom att ladda ner en app och antingen filma eller konsumera kan du ägna dig åt liveshopping. Om du är en säljare kan du genom liveshopping interagera med dina kunder och tittare, demonstrera dina varor i realtid och ta emot frågor och beställningar.

Liveshopping för kläder och mycket mer

Liveshopping är vanligt i Asien på klädmarknaden. Under sessionen kan modeller prova kläder och visa plagg, samtidigt som kunderna kan köpa plaggen direkt i appen. Vissa kallar det en revolutionär köpupplevelse, som blandar både irl-shopping med e-handel. Men liveshopping är inte begränsat till endast kläder. Här är det fantasin som sätter gränser. Allt från bildelar till bakelser kan säljas, demonstreras och diskuteras.

Fördelen med liveshopping är att kontakten mellan köpare och säljare görs smidig. Man kan i realtid både ställa och ta emot frågor, samtidigt som man kan visa. Det gör att kundservicen blir mer pedagogisk och underlättar för dem som lär sig bäst genom att se saker framför sig. Det gör även att du som säljare får bättre koll på vilka frågor din kundkrets har och vad du kan förbättra. Läs vidare om vad live shopping innebär här: www.live-shopping.nu

Aktieägaravtal gör framtiden smidigare

20 Oct 2022

Som aktiebolag så har man en skyldighet att lämna in en bolagsordning till Bolagsverket - detta enligt lag. Det är en offentlig handling som kan begäras ut och där exempelvis en verksamhetsbeskrivning finns, antalet aktier står skrivet och där exempelvis antalet styrelseledamöter finns noterade. Det man kan göra är att komplettera denna bolagsordning med ett aktieägaravtal.

Till skillnad mot bolagsordning så är ett aktieägaravtal en frivillig handling och det finns inga krav eller lagar på att man ska skriva - eller skriva under - ett sådant dokument. Däremot så finns det ofta ett värde i att teckna ett aktieägaravtal och detta av flera olika skäl. Det främsta handlar om att ett aktieägaravtal spår lite i framtiden och att det visar vad som gäller i samband med att olika scenarion och eventualiteter inträffar.

Detta gör att framtida konflikter kan undvikas och att alla, väl medvetna om vad man skrivit under i ett aktieägaravtal, drar åt samma håll. Ett aktieägaravtal är heller ingen offentlig handling och inte sällan så väljer många ofta att omge denna handling med sekretess - detta för att undvika att exempelvis konkurrenter kommer över viktig information.

Ta hjälp med att skriva aktieägaravtal

Just konkurrerande verksamheter är normalt en vanlig punkt som man lägger in i ett aktieägaravtal - detta för att undvika att personer slutar och direkt börjar hos en konkurrent, eller startar en egen verksamhet inom samma bransch och område.

Andra punkter som brukar skrivas in kan handla om vad som händer med aktier i samband med dödsfall, om huruvida aktier ska räknas som privat egendom samt om vilka som har mandat och rätt att utse styrelseledamöter. Det finns egentligen inga spärrar och gränser kring vad som kan skrivas in - men viktigt är att det sker på ett juridiskt bindande och korrekt sätt.

Detta bör man således ta hjälp med och anlita en juristfirma som specialiserat sig på området. Tillsammans så kan man gå igenom A) vad som är viktigt att föra in i ett aktieägaravtal B) få råd om vad som borde finnas och C) slutligen underteckna det färdiga avtalet. Man bör även, som avslutning, se över längden på ett aktieägaravtal. Då den löpt ut kan man alltid skriva ett nytt.

Laddstation för ditt företag

25 Sep 2022

Vill du ha en laddstation installerad på ditt företag? Har ditt företag anställda? Vill du skapa en bra och fungerande vardag för dem som håller i längden?

Varje anställd som skaffat sig en elbil vill säkert medverka till att deras val innebär att miljön runt dem kommer att hålla i längden. Vill du som arbetsgivare hjälpa dem att uppnå sina önskningar på ett bra sätt kan du låta installera en laddstation. Då slipper de sitta och fundera på var de ska ladda bilen när de åker hem.

Inte heller behöver de bli distraherade av stress över att inte hinna till dagis i tid. Det finns alltså en hel del vinster med att ha en laddstation installerad på företaget. Mer fokus kommer att läggas på arbetet i stället för på funderingar om allt det som rör det privata när det gäller vardagen.

Laddstation är en fördel för varje företag

Det är en fördel att ligga i framkant som företag. Därför kan det te sig självklart att du som företagare ska satsa på en laddstation för företag. Du kommer bli varse att det kommer löna sig i längden. Det är lätt att ta sig till och från jobbet i en elbil utan att det kostar speciellt mycket. vDet blir alltså en klart billigare drift för dina anställda när det gäller deras bilar. Dessutom får du helt enkelt gladare anställda. En glad anställd presterar bättre och prioriterat jobbet före annat. Det gör att företaget går bättre i det långa loppet.

Löneoutsourcing – en bra lösning i Stockholm

22 Aug 2022

Om var och en gör det som den är bäst på blir det enklare och bättre. Har du svårt för löneregler och ekonomi kan du använda dig av löneoutsourcing i Stockholm.

Kerstin hade börjat sin företagarkarriär i källaren. Med egen ingång till hemmakliniken hade hon servat ortens invånare genom åren. Men när ett litet spa blev till salu kände hon instinktivt att det var dags att steppa upp ett steg. Inte för att hon visste något om att driva ett sådant, men det skulle bli kul att lära sig.

Som första steg hade hon varit och tittat på fastigheten. Sedan kontrollerade hon om det gick att få ett lån. Lite bakvänt att titta utan lånelöfte, men nu blev det så. Allt verkade gå i lås då det inte fanns andra köpare. Därför började hon undersöka om hon kunde få hjälp med löner, bokföring och annan ekonomin.

Hittade löneoutsourcing hos ett företag i Stockholm

Efter ett möte med företaget som bland annat arbetade med löneoutsourcing i Stockholm, kände hon att saker och ting började komma på plats. De kunde hjälpa henne med allt inom ekonomi så att hon kunde fokusera på jobbet. Kerstin skulle höra av sig när hon var redo att sätta igång.

Renovering och rekrytering var gjorda. Hon skulle starta försiktigt men själva badavdelningen skulle få bli inkörsporten tillsammans med ett par behandlingsrum. Löneoutsourcing och allt annat rörande ekonomin blev klart. Nu kunde hon bara fokusera på receptionen och behandlingar och var så tacksam för att hon slapp hålla på med ekonomin som hon var mindre bra på. Läs vidare om löneoutsourcing här: resulit.se

Ha koll på allt med en ekonomisk plan för BRF

20 Aug 2022

En BRF behöver ha en ekonomisk plan för att få lov att upplåta bostäder. Denna får man hjälp av från duktiga jurister som kan allt inom fastighetsjuridik.

Hela styrelsen för BRF:en samlas för ett möte. På mötet ska ni planera för framtiden och vad som behöver göras. För en BRF är det viktigt att man både utvecklas och underhåller fastigheten. Trots att det är många som sitter kring det runda bordet, så är det ingen som riktigt har den kunskap som behövs.

Planer är enkla att göra, men att följa upp och göra en ekonomisk plan, det är inte lika enkelt. En ekonomisk plan är ett måste för dem som har en BRF. Har man ingen ekonomisk plan, då får man inte heller lov att upplåta några bostäder.

Vad ska vara med i en ekonomisk plan för BRF?

Årligen ska ni göra en ekonomisk plan för er BRF. Det finns duktiga jurister som kan hjälpa er med det. Ni behöver inte sitta och försöker lista ut det själv. De har koll på allting som ska vara med. Både hur inkomster och utgifter ska redovisas.

I den ekonomiska planen ska man räkna med allt, till exempel om räntan skulle höjas. Då ska det även finnas angivet i planen vad som händer då. Ni kan få professionell hjälp av duktiga jurister som har stor erfarenhet av att göra ekonomiska planer för BRF:er. Vänd er till dem så ni får allting rätt. Läs mer om ekonomiska planer för bostadsrättsföreningar här: ekonomiskplanbrf.se

Rusta och matcha i Stockholm

16 Aug 2022

Med Rusta och matcha som bland annat finns i Stockholm skapas en matchning mellan arbetssökande och arbetsgivare. Det kan ge en riktig win-win-situation.

Att ha ett arbete är viktigt för ens identitet och den bild man har av sig själv. Alla vill vi känna oss behövda och kunna bidra till samhället. Detta vet inte minst de som har gått arbetslösa länge. Risken är att man med tiden går ned sig alldeles och får svårare och svårare att komma ut på arbetsmarknaden. Till slut kanske man också tappar självförtroendet alldeles.

Tyvärr kan det ofta vara extra svårt att få jobb om man är invandrare och har ett namn som inte är typiskt svenskt. Så kan det vara även för människor som har riktigt hög utbildning och lång erfarenhet från sitt eget hemland. Samtidigt finns det svenska företag som skriker efter kvalificerad arbetskraft.

Rusta och matcha arbetskraft

Det som behövs för att uppnå en bättre balans i denna situation är att kunna matcha relevant arbetskraft med det behov som finns på marknaden. Det kan som sagt vara extra knepigt om man är invandrare men även andra svenskar kan ha problem att hitta en arbetsgivare trots att man skulle kunna vara värdefull på ett företag.

Glädjande nog så finns faktiskt en sådan tjänst på marknaden i bland annat Stockholm. Den kallas rusta och matcha och hjälper företag och arbetssökande att hitta varandra i arbetsmarknadens djungel. Om du söker arbete och väljer att använda dig av denna tjänst så kommer du att få en individuell plan för hur du bäst tar dig ut på arbetsmarknaden.

Säg adjö till nycklar i er BRF och installera passersystem

15 Aug 2022

Har er BRF fortfarande inte investerat i ett modernt passersystem kan det vara dags att göra det. Smarta passersystem ökar både tryggheten och enkelheten.

Förlitar sig er BRF fortfarande på traditionella nycklar och lås till alla dörrar, och utdaterade låskolvar för bokning och öppning av tvättstuga? Då vet ni säkert också vilka problem som detta innebär. Nycklar och lås kan gärna kärva och låssmed kan behöva kontaktas. Att man har en mängd olika nycklar till olika rum i byggnaden kan också vara besvärligt, då det kan vara svårt att hålla reda på vilken som går vart.

Alla som behövt hantera detta kan nog känna igen sig i irritationen när man snabbt behöver komma in i garaget, men istället stressat försöker komma in med nyckeln till förrådet. Utöver detta blir det problem när nycklar tappas bort och hamnar på vift. Att någon obehörig kommer över dessa medför en inbrottsrisk som man gärna vill slippa.

Passersystem för enkelheten och tryggheten i BRF

Dessa olika bekymmer som gamla nycklar och lås medför kan ni slippa, om ni istället installerar ett passersystem till er BRF. Med nyckelbricka kan de boende i bostadsrättsföreningen enkelt få tillgång till alla olika utrymmen såsom tvättstuga, garage, förråd och cykelrum. Att boka tvättstuga blir också betydligt smidigare med ett passersystem med nyckelbricka.

Inbrottsrisken kan också minimeras genom att man kan spärra en nyckelbricka om den kommer bort, vilket man inte kan göra med en vanlig nyckel. Ett modernt passersystem ökar alltså både enkelheten och tryggheten i er BRF.

Hitta en trådlös skrivare för alla behov

22 Jul 2022

Skapa snygga och proffsiga utskrifter och papperskopior genom att hyra en trådlös skrivare som uppfyller alla kraven vår flexibla kontorsmiljö ställer i dag.

Ofta finns behov av en multifunktionsmaskin som klarar av att inte bara producera utskrifter av hög kvalitet utan också göra kopior av andra dokument i samma kvalitet. I dagens flexibla kontorsmiljö vill man helst så långt det går sträva efter en trådlös miljö, varför en trådlös skrivare brukar vara det man strävar efter att i första hand installera.

Du kan när du letar efter trådlösa alternativ ofta hitta märken som exempelvis Lexmark, som länge varit ledande på marknaden. Oavsett om ni behöver en avancerad maskin till ert växande kontor eller om du bara vill kunna göra snygga utskrifter hemma, så går det att hitta en trådlös skrivare som passar dig.

Fördelarna med att hyra en trådlös skrivare

Varför ska man hyra en trådlös skrivare istället för att köpa en då? Du kan hitta flera fördelar med detta. När du hyr en skrivare har du en låg fast månadskostnad på din maskin. Du hyr den så länge du själv vill eller behöver maskinen. Skulle något strula eller gå sönder, ingår oftast full service och en tekniker kan vara på plats på kort tid.

De som hyr ut skrivare har ofta ett bra miljötänk och är noga med hur allt material kring skrivaren och maskinen i sig hanteras. När du anser att du inte behöver skrivaren längre så hör du bara av dig och säger upp abonnemanget.

← Äldre inlägg