Ska du ha företagsevent i Stockholm?

Det är ju så populärt att ha ett företagsevent i Stockholm. Istället för att bara göra reklam via reklamfilmer på TV eller via tidningsannonser, radioannonser eller liknande kan ett företag istället åka ut och träffa sina kunder så att kunderna får ett annat intryck och upplevelse av företaget än att bara höra talas om dem, eller via deras produkter. Får de en upplevelse tillsammans med produkten, så får de en annan och bättre relation till företaget och produkten.

Det viktiga är att kunden får ett ansikte, en person som de kan minnas från eventet. Blir det ett bra möte, kan man komma ihåg företaget år efteråt. Därför är det mycket viktigt hur man genomföra eventet. Det får inte ramla platt och det måste genomföras på sätt som är relevant för företaget och kunderna. 

Viktigt kunderna ser positivitet på företaget

Det enklaste är ju till exempel om företaget säljer mat, dryck eller någon liknande produkt. Då kan man nämligen ha dem att smaka på maten eller drycken. Säljer man in tjänster, kan man också ha event som kan ge mervärde men då är det mycket viktigt att man tänker igenom hur genomförandet ska ske och hur kunderna ska koppla eventet till de produkter som man säljer. Det är lite svårare att bjuda på kaffe om man endast erbjuder finansiella tjänster. Då kanske man ska bjuda på ett glas bubbel och choklad, och vara närvarande på någon mässa eller liknande. Det är svårt i sådana fall att vända sig till alla som går förbi en tågstation. Det är ju inte alla som har behov av en finansiell tjänst som handlar om att placera pengar. Då kan det vara viktigare att komma i kontakt med personer som har stora inkomster, till exempel vid en bank, men det kan vara svårt för en bank att tacka ja till ett event i närheten av banklokalen.

Bättre finnas utanför en mässhall

Är man utanför en mässa, och står vi din gången till en mässa, då kan man ha en pop-up-event där man bjuder på något fint och gott och informerar om företagets finansiella tjänster. Då kan man bjuda på choklad eller något annat fint och gott. Ser man till att människorna stannar till så kan man alltid få en chans att presenterar företaget och vad det är som man erbjuder sina kunder. Då minns kunderna företaget så mycket bättre och kunderna förknippar företaget med något positivit.

15 jan 2020