Att arbeta som målare i Uppsala är kanske inte det man förknippar med staden Uppsala. Snarare är det studenter, präster, domkyrkan och slottet som man förknippar med den anrika staden – Uppsala. Och det är väl med tanke på slottet i Uppsala som vi ha fått namnet på Slotts senap. Här finns en del kända varor som bryggs eller produceras i Uppsala, som Lindvalls kaffe till exempel. Och framför allt universitetet och biblioteket Regina Rediviva. Här bor även över 100.000 uppsalabor i lägenheter, studentlyor och villor och radhus. Här finns således mågna skolor och dagis. En helt vanlig och normal stad.
Så hur är det att arbeta i Uppsala som hantverkare?
I Uppsala har vi uppskattat att det finns kring 96 målare, 151 snickare, 2 kakelsättare och 44 golvläggare, allt enligt hitta.se. Med invånare på närmare 150.000 invånare, finns det således många arbetstillfällen i Uppsala om man vill arbeta som hantverkare. Även om priserna på jobbet kanske inte riktigt når de nivåer som man har i Stockholm, finns det dock möjligheter att göra sig en hacka på arbetet som målare i Uppsala. Men som hantverkare är det viktigt att det kommer in en jämn ström med uppdrag. Har man inte en kundstock med sådana som regelbundet beställer arbeten av en, bör man skaffa sig en så stpr kundkrets att de regelbundet beställer arbeten av en. Och det är dessutom inte alltid så att de har behov av ens tjänster varje år, direkt. Därför är marknadsföring mycket viktigt, så att man alltid får in nya kunder. Hur gör man det då?
Annonsering i medier
Vill man, kan man alltid annonsera i tidningar, i TV-reklam eller i radion. Det media som har störst genomslag är TV. Men smakar det så kostar det. Det är ganska så dyrt att göra reklam hos TV4, och deras lokala kanaler. Annons i tidning är billigare, men det är få yngre människor som läsaer tidningar på det traditionella sättet. Alltfler läser allt på nätet numera.
Annonser på internet
Därför kan de annonser som man sätter upp på nätet nå fler av de yngre kunderna. På nätet kan man annonsera till exempel på Aftonbladet, Expressen, och andra tidningar. Det är ofta som reklamen inte ritkar sig till den lokala publiken, och kostar därför ofta mer än vad det ger.
SEO-marknadsföring
Då kan SEO-marknadsföring vara bland den bästa reklamen som man kan göra. Då utnyttjar man det faktum att de flesta människor letar på nätet efter den slags hantverkare som man önskar få tag i, som till exempel "målare Uppsala". Finns man då med en hemsida, som kunderna ser direkt när de söker efter en målare i Uppsala, ja då kommer de garanterat att ta kontakt med dig och be dig komma och måla om hemma hos dem. Här kan du läsa mer om målare i Uppsala.
Andra inlägg
- Datorhjälp i Stockholm för privatpersoner och företag
- Möjligheten för en lönsam solcellspark i Sverige
- PPA som hållbar kraftlösning för företag
- Att maximera potentialen med Interim Management
- Skicklighet i bokföring och klarsyn i Stockholm
- Optimera din satsning på arbetsmarknaden med Rusta och Matcha i Aröd
- Effektiv chefsrekrytering underlättar Stockholms tillväxt
- Tredjepartslogistik binder samman människor och affärer
- Moderna kassasystem och hur de kan revolutionera företag i Stockholm
- Revisionsbyrå i Stockholm – ekonomisk trygghet och insiktsfull rådgivning