Fasadvepa, en reklambanderoll som kan täcka en hel fasad, skapar ett bestående intryck. Med en uppseväckande design når reklamen hela allmänheten runt omkring.
Varje dag utsätts människor för miljontals intryck, inte minst på grund av alla de timmar som spenderas på sociala medier. Men av alla dessa intryck är de få som verkligen registreras i vårt huvud och som vi senare kommer att minnas. Ett inlägg på instagram scrollar du snabbt bort men en reklamskylt som täcker en halv byggnad - en så kallad fasadvepa - ger ett större intryck.
En fasadvepa på en byggnad är ett optimalt sätt att väcka uppmärksamhet för en produkt eller en verksamhet. Ju större den är desto bättre! Det kan dessutom hjälpa till med att piffa upp en byggnad som annars kanske inte är så tilltalande. Fasadvepor kan till exempel med fördel placeras för att dölja byggnadsställningar. Bara fantasin kan sätta gränserna för utformningen.
Skapa ett unikt intryck med fasadvepa
Idag finns det massvis med exempel på fasadvepor där man tagit ut svängarna för att fånga åskådarens uppmärksamhet. Kanske motivet integreras med byggnaden bakom eller har ett roligt budskap eller utformande. Så länge reklamen får sina åskådare att stanna upp och titta har den uppfyllt sitt syfte.
Om man utformar och riktar sin reklam rätt kan den således både beröra, väcka skratt och viktigast av allt - få folk att köpa. En fasadvepa är ett perfekt tillverk för att väcka dessa reaktioner. Och i långa loppet gör det en verksamhet mer framgångsrik.
Andra inlägg
- Bättre trivsel efter en BAM utbildning
- En rakare och snabbare väg till arbete med rusta och matcha
- Faciliterande ledarskap behövs vid stora förändringar
- Fokusera på kärnverksamheten och använd löneoutsourcing
- Rekrytering: inte en uppgift för upptagna
- Företagsmäklare i Stockholm är med hela vägen
- Företagare hjälps med bokföring i Stockholm
- Digitala möten är framtidens melodi
- Digital bokföring hanteras smidigt