Så slipper du förlora dina kunder

Är du ensam företagare kan det vara en del som tar upp ens tid, från den tid som man egentligen vill lägga på sin kärnverksamhet. Som egenföretagare är man ju både VD, ekonomichef och sin egen sekreterare. Många kunder kanske vill ringa dig och få svar på sina frågor, eller bara vill prata med dig. Ibland hinner man helt enkelt inte ta alla samtal, men samtidigt finns hela tiden oron att missa någon viktig kund eller uppdragsgivare. Då är en mobil växel en mycket bra lösning. 

Låt en mobil växel svara åt dig

En mobil växel är en bra lösning. Då kan du låta den svara istället för dig. Du ser exakt vem som ringt. En växel svarar dessutom på de frågor som kunderna kan tänkas vilja ställa. Du kan finnas på Bahamas, samtidigt som du jobbar, eftersom den tillåter dig att prata i telefon när du befinner dig var som helst i världen. Är ni fler som jobbar med samma sak i ditt företa kan alla komma åt en mobil växel, oberoende vilken sorts teleoperatör de har, oberoende vilken sorts telefon de har. De kan själva bestämma då de arbetar, och väljer utgående nummer som visas när de ringer potentiella eller nuvarande kunder. För en del är det viktigt för kunden att företaget finns geografiskt på ett visst ställe. Då är en mobil växel en bra sak. 

Lättare etablera sig utomlands

På samma sätt är det om du till exempel vill etablera dig utomlands. För de nya kunderna kan det vara viktigt att känna att du finns nära, geografiskt, trots att du är kvar i Sverige. En mobil växel kan svara på det nya landets språk och växla samtalet till dig när du så önskar. Via den mobila växeln kan de få svar på sina frågor och kan känna sig trygga att de kommer fram och får kontakt.

Svara i telefon oberoende plats

Du slipper oroa dig för att dina kunder inte ska bli frustrerade över att inte få någon kontakt utan kan ge dem rätt service, trots att du inte finns geografiskt nära dem. Istället för att ha en stor, många gånger otymplig växel, svarar du enkelt i din mobil, som du alltid har med dig och som ryms i din ficka. Den mobila växeln svarar alltid, även om du exempelvis sitter på flyget och inte kan svara i telefon. Dina kolleger kan göra samma sak och kan ge era kunder samma grad av service.

5 feb 2018